30.08.2017

Mida teha und segava norskamise vastu?

norskamise vastuNorskamist kui tõsist probleemi võib paljudel olla keeruline endale tunnistada. Kui inimesele hommikul öist norskamist mainida, tuleb kindlasti tihti vastuseks midagi sellist, et “mina küll ei norska” või et “sa nägid seda unes”. Kindlasti on see paljude jaoks tuttav stsenaarium.

Ent see ei olegi üllatav, sest reeglina ei olegi magaja ise oma norskamisest teadlik! Mida aga on võimalik sellise norskamise vastu teha? Kindlasti tuleb norskajale toeks olla, sest positiivne lahendus on hea nii temale kui tema lähedastele.
 

Koos norskamise vastu

Esimene samm probleemi lahendamisel on kindlasti unehäire, mida norskamine kahtlemata on, teadvustamine. Kuna norskaja ise oma häiret otseselt ei taju, võib selle hingamisega seotud unehäire teadvustamine aga aega võtta. Kui probleemist aru saadakse, on tehtud juba suur samm lahenduse leidmise teel – seetõttu ongi norskamise vastu võitlemisel oluline teist inimest toetada.

Norskamine on harva ühe inimese probleem, sest sageli elavad inimesed koos. Kindlasti on norskamisel kõige suuremad mõjud norskajale endale (vähenev aktiivsus, unisus, väsimus jne), kuid norskamine häirib ka teiste inimeste und.
 

Kuidas probleemile lahendus leida?

Kas koos või üksi, kuid pärast probleemi teadvustamist tuleb esimesel võimalusel spetsialisti juurde pöörduda. Unenõustaja ja -arst saavad pärast esmast läbivaatust valida välja sobivad uuringud. Sõltuvalt häire tüübist ja raskusest on valida mitme erineva uuringu vahel – kui inimesel on probleeme uuringutel käimisega, on lisaks arsti juures läbi viidavatele uuringutele olemas ka kodus läbi viidav uneuuring.

Nagu tervisehädadega ikka, järgneb teadvustamisele ja diagnoosi panemisele ravi. Hingamishäirete raviks on võimalusi mitmeid ja kõne alla võivad tulla:

  • ravi positiivrõhu seadmega ehk PAP ravi (tegemist on ööseks näole asetatava maskiga);
  • ravi suusisese aparaadiga (hambumuskapet ehk teatud tüüpi hambaklambreid kasutades);
  • kognitiiv-käitumuslik psühhoteraapia, mille eesmärk on parandada nii elukvaliteeti kui ka unehügieeni.

Kõigi nende teenustega saab sind ja sulle lähedast inimest aidata Hea Une Keskus. Võta meiega ühendust kas internetis kontaktivormi täites või otse meie Tallinna või Tartu keskuses. Kuna meie keskuses töötavad nii pädevad nõustajad, arstid, psühholoogid kui ka unetehnikud, saame probleemile läheneda kompleksselt.

25.05.2018

Privaatsuspoliitika

25. mail jõustub uus isikuandmete kaitse üldmäärus. Sellega seoses uuendasime isikuandmete töötlemise ja säilitamise korda.
Loe edasi
11.12.2017

Peamised unetuse põhjused ja kuidas olukorda leevendada

Unetuse all kannatava inimese olukord on väga keeruline. Unetusel ei ole ühte ainsat ja selget põhjust. Põhjused võivad olla seotud magama minemise ajaga, reisimisega, graafikutega tööl jne.
Loe edasi
04.12.2017

Kui tähtis on REM-uni organismi õige toimimise jaoks?

Väsimusest probleemideta välja puhkamine on üks hea tervise olulisimaid alustalasid. Ent sageli ei ole võimalik piisaval määral puhata ja erinevad unehäired on tänapäeval väga levinud.
Loe edasi
24.11.2017

Eakaid oodatakse laupäeval Tartus unetuse teemalisele infopäevale

Eesti Arstiteadus Üliõpilaste Seltsi eestvedamisel toimub sel laupäeval Eakate Päev. Sel aastal keskendutakse paljusid eakaid vaevavale probleemile – unetusele.
Loe edasi